Lacoste to marka znana wszystkim osobom interesującym się modą i perfumami.

Charakterystyczne logo z zielonym aligatorem jest rozpoznawane na całym świecie. Produkty sygnowane tym znaczkiem należą do najbardziej poszukiwanych na rynku. Prestiż marki jest tak duży, że jest ona wymieniania razem z takimi firmami jak Christian Dior, Giorgio Armani czy Hugo Boss.


Zaskakujące początki

Lacoste to chyba jedyna na świecie marka, którą stworzył zawodowy tenisista. Wszystko zaczęło się 1926 roku kiedy to Rene Lacoste założył białą koszulkę z krótkimi rękawami i z kołnierzykiem na turnieju US Open. Wywołał tym prawdziwą furorę. W krótkiej chwili stał się najlepiej rozpoznawalny tenisistą na świecie. Dlaczego zwykła koszulka wywołała taką reakcję? Pomysł Lacoste’a odbiegał zupełnie od mody tenisowej tamtych czasów. Był nowatorski, elegancki i jednocześnie dużo bardziej praktyczny.

W 1933 roku Rene Lacoste założył wraz z Andre Gillier firmę, która zajęła się masową produkcją bawełnianych koszulek.

 

Dlaczego takie logo?

Zielony aligator to najprawdopodobniej najlepiej rozpoznawane logo w świecie mody i perfum. Skąd się ono wzięło i kto na nie wpadł?

Ma ono związek z karierą założyciela firmy Rene Lacoste. Lacoste zwykł nosić ze sobą teczkę ze skóry aligatora. To właśnie ona zainspirowała amerykańską prasę do nazwania go Rene „the Alligator”. Przezwisko spodobało się Lacoste, który poprosił przyjaciela o narysowanie aligatora i wyhaftowanie go na koszulce.

1933 to rok kiedy firma Lacoste zaczęła na masową skalę produkować koszulki. Rene Lacoste zdecydował, że zielony aligator będzie idealnym logo.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lacoste i perfumy

Lacoste to nie tylko stylowe ubrania, ale również perfumy z najwyższej półki. To najbardziej rozpoznawalnych zapachów sygnowanych logo z zielonym aligatorem należą:

Lacoste Essential For Men,

Lacoste Eau de Lacoste,

Lacoste Pour Femme

Lacoste Touch of Pink